tisdag 12 mars 2013

Hej! Aj! Stopp!

Undra hur många människor jag har haft ögonkontakt med idag. Det är förhoppningsvis alla elever jag har träffat och säkert en hel hop andra också. Jag har som mål att möta allas blick under varje lektion. Ändå är jag ofta osäker: "Såg jag verkligen alla i dag? Kände någon sig bortglömd?" Jag försöker i alla fall och det måste de väl märka?

Upp till 24 elever åt gången brukar gå bra att ta in, men när grupperna är emot 30, ibland ännu fler, då är det verkligen svårt att möta dem på individnivå varje gång. Hej hej, hemskt mycket hej! Det är kanske inte så konstigt att huvudet bultar efter jobbet ibland. Som nu. Aj! Visst vill jag hinna och orka en massa saker efter arbetsdagens slut. Men just nu är det vila som gäller. Jag tog slut. Tvärstopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar