torsdag 17 maj 2012

Mitt i

Kristi flyger, norrmännen sjunger och några undrar rastlöst och förvirrat vad de ska ta sig för, när de plötsligt blir lediga en dag mitt i veckan. Min älskade traskade till jobbet i ottan, sms:ade att han såg Ruskprick och Knorrhane på TV. Mysigt tänkte jag, för alla inblandade. Sen vände jag mig om och sov en timma till, lyssnades på dripp-droppet och vinden som piskade mot rutan.

Därefter cyklade jag till min underbara farmor. Eller det är syrrans egentligen, men blodsband spelar ingen roll i det här fallet.  Hon har aldrig gjort skillnad ♥ Farmor flyttade till en servicelägenhet i lördags. Jag oroade mig lite för hur hon skulle ta förändringen. Men glad hon var och vilken fin lägenhet sen då. Fantastiskt fräsig farmor!

Jag köpte med mig lite sallad hem och gottar mig nu här i mitt uterum. Det är bästa platsen, riktigt rofyllt. Nån timma kvar tills JJ slutar jobbet. Jag vet att han kommer att vara trött. Det gör inget, jag njuter av lugnet. Det är en mycket stillsam och fin helgdag, mitt i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar