tisdag 13 juli 2010

Sommarprat

"Sommar i P1", fasen vad mysigt. Redan signaturmelodin får mig att fyllas av somrigt välbehag. Som vanligt har jag inte lyssnat på alla jag hade tänkt men hört flera jag inte hade planerat. Några glimtar:

I dagens program snackar Elisabeth Åsbrink om 7:3, Malexandermorden och Norén - intressant, men inga scoop här inte.

Micael Bindefeld får mig att vilja odla pelargoner, om än för en kort stund.

Anna Carrfors Bråkenhielm menar att en pojkvän borde ha minst två kvinnliga bekanta annars har han sannolikt en förlegad kvinnosyn. Jag kan bara hålla med.

Pär Johansson ger en fantastisk beskrivning av hur "Glada Hudrik"-skådisarna åker rulltrappa. Jag blir lycklig i hela mig.

Jill Johnsson berättar om väninnans lilla späda dotter som är dödssjuk. Så jävla starkt. Tårar trillar på min kind.

En lång lista namn väntar. Jag är nyfiken på många av dem, Annika Östberg till exempel.

Glad sommar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar