tisdag 29 juni 2010

Äntligen sommar!

Det blev förstklassig här-och-nu-träning under hela veckan i Dalarna. Värme, vänner, vi. Vilja vid Siljan och vila vid sidan. Å så visor och vedträn varvat med visdom och faktiskt en gnutta vidskepelse.

Sommarlov. Jag smakar på ordet och inser att jag knappt har fattat dess innebörd ännu. Känslan infinner sig när jag hänger tvätt efter veckans exil. "I detta linnet blev jag alldeles svettig där vi stod sida vid sida och travade ved" eller "Kul att både A & A tycker att jag passar i denna gröna tröjan" och "Byxora här vek jag ner när i det höga gräset vid stugan". Hänga tvätt = tid till reflektion.

Några av de människor jag mött:
spöket i källaren
Alison från Skottland
Elisabeth från Strömstad
Anna & Matthew
Bernadette, tjusig och vass
Ross och Roxanna och deras söta lilla Megan
Lasse och Blavrika
killen på ICA
en annan människa
mig själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar