söndag 23 september 2012

Texas


Kopplar av med lite nätpoker, Texas HoldEm via facebook. Det är spännande, pulshöjande, roligt, irriterande och rogivande. Nej, det är inte riktiga pengar. Fast yngsta dottern tyckte det kunde vara bra med lite snabba cash när hon hörde mig härförleden: "JA! Där vann jag 200.000!"

JJ spelar också. Det är han som har visat mig hur det går till. En gång fick vi människorna omkring oss att stanna upp i fruktdisken. "Du, jag vann en halv miljon igår. Fick in en kåk när det låg stegdrag på bordet". Det är klart, vi kanske bör tänka på hur det låter i folks öron.

Låtsaspengar alltså, men riktiga människor! De kommer från jordens alla hörn. Ibland skriver man några rader i chattrutan. Det kan vara riktigt trevligt. Fast oftast har jag fullt upp med att koncentrera mig på spelet. Nu borde jag hänga tvätt. Snart, jag ska bara slänga några givar först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar