torsdag 20 oktober 2011

Vilavilavila

Igår skrev jag att jag skulle slappaslappaslappa och nu ska jag just lägga mig och vila en stund, ta en power nap, ladda batterierna och allt vad det nu heter. Kärt barn har många namn. Nu kanske du tror att jag inte gör annat än tar det lugnt. Det är både sant och falskt. Vila är en av mina bättre grenar. Men oftast tar jag det lugnt med sikte på något aktivt senare; en hektiskt arbetsdag, en festkväll, eller som nu, salsakurs om några timmar.

Fast jag kan inte minnas att jag höll på att vila mig i form i denna utsträckning förr. Fanns ens tanken på att man kunde gå och lägga sig en stund mitt på dagen när man var i 20-årsåldern? Inte vad jag minns. Och när barnen var små fanns inte ringaste chans till snabb-rekreation på detta vis. Frågan är om det är en modern företeelse som de flesta anammar nuförtiden, eller är det helt krasst ett teckan på tidigt åldrande?

Skit samma vilket, gött ska det bli! Natti, natti på en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar