onsdag 23 januari 2013

Mitt-i-veckan-lugnt

En klass har praktik och hela onsdagen är lektionsfri. Jag soffsitter i särk och analyserar noveller. En salig blandning; Poe, Oates, Fitzgerald, Lawrence, Steinbeck - mest gamla och flest gubbar. Så blir det, för det var flest herrar som publicerades förr. Noveller är bra. Man hinner fler och många ligger fria på nätet. En blandning av gammalt och nytt, kvinnor och män. Jojo, jag får nog ihop det till slut. Nu hoppas jag bara att eleverna också är pålästa när vi ses. Det blir ju så mycket bättre då, för alla.

Om du är van att jobba hemifrån så kanske känslan jag har nu är svår att förnimma. Men jag njuter i fulla drag av att inte behöva ta mig till skolan. Och som en bonus så är JJ ledig idag. Vi bedriver någon slags bredvidlek; pysslar individuellt men har utbyte av varandras närvaro. Fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar