fredag 6 april 2012

Långfredag

Tur att jag inte är troende så som jag flänger runt, tvättar och rumsterar. Det var lite Norénaktig stämning här förut, eller inte så förtätande kanske, utan mer från-noll-till-hundra-explosiv. Tre brudar under samma tak, ja jag säger dåde. Jag rastade av mig i den syrerika skogen. Vips så var stresskänslan väck.

Brunnsbergskogen vid ettsnåret
Till saken hör att jag och Frida skall ut och fara. Vi reser till Malmö imorgon och vidare till London på söndag. Vi behöver packa. Fadern vill såklart ha henne hos sig lite extra idag, på samma sätt som jag vill vara här för Matilda. Vi är inte borta så länge, kommer hem redan på onsdag igen, men en förändrad stämning ligger ändå i luften.

JJ's goda hasselback funkar idag också
Långfredag alltså och första dagen på lovet. Den känns kort, rusar snabbt, snabbt. Igår kväll åt vi en god middag tillsammans med Jerker. Idag fanns goda rester som jag värmde efter den sköna promenaden.

Det är förresten första gången vi är ifrån varandra så här många dagar sedan vi blev tillsammans för åtta månader sedan. Ibland måste man vara stark :)

Ha nu en riktigt fin påsk! Det har jag tänkt ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar